Som mange af jer nok har lagt mærke til, er området mellem Skindengen, Schæfergårdsvej og Uldengen, blevet hegnet ind, og gjort klar til får.

Fredag den 24. marts 2023 kl. 13.00 bliver fårene sat ud i det indhegnede område.

Efter råd fra Grantoftegaard som ejer og passer fårene, starter vi med seks får, så vi er sikre på, at der er vegetation nok til at de kan være der hele sommeren. Hvis vi sætter flere får ud, risikerer vi, at der ikke er græs nok.

Den primær årsag til, at vi som grundejerforening har valgt at få får på vores område er, at det er en effektiv, naturlig og billig måde at bekæmpe Bjørneklo på. Så fårene er med til at spare grundejerforeningen for en dyr regning, hvis bekæmpelse af Bjørneklo skulle udføres manuelt/mekanisk. Bekæmpelse af Bjørneklo er iøvrigt lovpligtig.

Vi håber at se så mange som muligt fredag den 24. marts 2023 kl. 13.00, det bliver en sjov oplevelse - specielt for børnene i vores område.

Fårene bliver lukket ud gennem porten ved indgangen til Skindengen.

Vi ses